22 березня вчителем історії Шараварою Н.Я. було проведено у 7 класі урок історії у вигляді рольової гри «З’їзд київських князів».
Семикласники повторили та узагальнили вивчене про виникнення та розбудову Київської держави; повторили легенди та перекази з літопису «Повість минулих літ»; закріпили знання про внесок, який зробили київські князі в розвиток Київської Русі; мали змогу розвинути акторські здібності та уяву.
Підготовчий етап розпочався за тиждень до уроку.
Учні визначилися які будуть на уроці виконувати ролі: князі (Кий, Дір, Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир Великий, Ярослав Мудрий ); літописець-Нестор, журналісти, іноземні мандрівники (арабські, візантійські, вірменські), хроніст та учасники з’їзду.
Кожен учень, який виконував роль князя, готував для всього класу якесь цікаве завдання по своїй добі (головоломку, кросворд, ребус, запитання, вікторину), використовуючи завдання для повторення в кінці кожного параграфу.
Учні, які отримали ролі, готували відповідні костюми.
Діти отримали індивідуальне завдання:
а) князі повинні показати державотворчі процеси, які вони проводили за роки свого правління;
б) літописець-Нестор (ведучий гри), використовуючи уривки з літопису, здійснює керівництво з’їздом;
в) журналісти-знавці готують запитання до князя про його успішні та невдалі діяння на князівському престолі, відповідають на запитання вікторини;
г) іноземні мандрівники дають опис історичної події чи характеристику князя;
д) хроніст ˗ веде облік правильних відповідей. Учень-хроніст заготує кольорові кружечки різних кольорів, які будуть відповідати такому змісту: червоний ˗ повна правильна відповідь; жовтий – відповідь правильна, але були допущені неточності; синій ˗ часткова відповідь, були допущені помилки. Хроніст роздаватиме під керівництвом учителя кружечки учням за відповіді на запитання.
У кінці гри учні підраховували свої кружечки, вчитель поставив відповідні бали.
Усі учні класу повторили та закріпили пройдений матеріал із задоволенням. Урок пройшов у гарному настрої та дружній атмосфері.
|