Азбука для батьків
А – азбуку виховання
повинні знати всі батьки
Б – будьте при дітях обережними у
своїх вчинках
В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь
Г – говоріть із дитиною у зрозумілій для неї формі
Д – дайте можливість дитині виявити самостійність
Є – єдність між педагогами і членами сім’ї – запорука
успішного виховання
Ж – життя дитини повинно бути
заповненим посильною працею, роботою
З – знайте: основи виховання закладаються з раннього
дитинства
І – ігри для дитини – запорука
здорового фізичного розвитку
К – корисно знати – любов до дитини має бути поміркованою
Л – любов до землі, рідного краю
виховуйте з дитинства
М – мама і мир – найдорожче для дітей
Н – ніколи не говоріть дітям неправду
О – одяг дітей має бути охайним
П – прагніть бути з дітьми завжди справедливими
Р – розмовляйте з дітьми частіше, співайте разом
С – стежте за своєю
поведінкою, бо діти наслідують вас
Т – трудитися дітей навчайте з раннього віку
У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в
сім’ї
Ф – фізкультура для дитини повинна стати улюбленим уроком
Х – хай завжди дитина відчуває інтерес до себе
Ц – цілеспрямованість у вихованні
допоможе досягти значних успіхів
Ч – частіше бувайте з дитиною на
природі
Ш – шум – ворог здоров’я дитини
Щ – щастя і радість дітей –
у ваших руках
Я – якщо хочете, щоб
ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилась до всіх з любов’ю,
самі намагайтесь дотримуватись усіх цих порад
Рекомендації батькам
·
Сприяйте і постійно контролюйте роботу
своїх дітей.
·
Визначте постійне місце дитини, де б
їй зручно було виконувати домашнє завдання, читати книжки, газети. Світло
повинно падати на книгу або зошит із лівого боку.
·
Стежте, щоб дитина вчасно прийшла до школи
та своєчасно поверталася. Контролюйте, чи не було пропусків, спізнень.
·
Вимагайте, щоб дитина сідала за уроки
у передбачений режимом час, працювала сумлінно. Після кожних занять – 10 хвилин
необхідно відпочивати.
·
Не відривайте дитину від роботи під час виконання
домашнього завдання. Вимкніть радіоприймач і телевізор; не дозволяйте іншим
заважати дитині.
·
Перевіряйте виконані письмові роботи,
нехай дитина розповість вивчене своїми словами, відповість на запитання.
·
Щоденно продивляйтесь щоденник дитини,
перевіряйте, чи всі уроки записані, які одержано оцінки, зауваження.
·
Виховуйте любов до навчання та школи,
повагу до вчителя, старших.
·
Не критикуйте при дітях учителя,
школу; про помічені недоліки кажіть самому вчителю, директорові школи.
·
Частіше розмовляйте з дитиною про те,
що було цікавого, що заважає їй краще вчитися, давайте поради, поділіться
досягненнями у своїй роботі.
·
Один-два рази на місяць відвідуйте
школу, розмовляйте з учителями, класним керівником про успішність та поведінку
дитини.
·
Обов’язково
відвідуйте всі батьківські збори, використовуйте запропоновані поради,
допомагайте у роботі батьківського комітету.
·
Не допускайте в сім’ї сварок, обману.
·
Не просіть дітей купувати цигарки та
спиртні напої.
·
Давайте можливість дітям один раз на
тиждень ходити в кіно, привчайте слухати
музику, читати художню літературу, виховуйте інтерес до образотворчого
мистецтва, фізкультури.
·
Передплачуйте дітям газету, журнал, заохочуйте, щоб розповідали
вам новини.
Сімейний
кодекс
Дитина знає,
що вона прекрасна, дорослі іноді роблять все, щоб вона про це забула.
(В.Сухомлинський
Хай життя протікає природнім шляхом, щоб міг
розкритися вроджений потенціал вашої дитини.
Щастя – це реалізація самого себе, задоволення своїх
запитів.
Будь-яка затримка, заминка у розвитку - передумова до поразки у боротьбі за
реалізацію дитиною своїх задатків. Не заспокоюйтесь тим, що дитина пізніше себе
знайде. Минуле закономірно входить у теперішнє, а сьогодення - у майбутнє.
Більшість наших дітей – "просто діти”. Не робіть з
них "вундеркіндів”, не ставте непомірні вимоги. Дитина повинна бути частіше
задоволеною від того, що вона може, ніж тривожною через свою неповноцінність.
У різних дітей – різні здібності, їх треба
розвивати. Визначення неоднаковості – фундамент істинної соціальної справедливості.
Щоб підготувати дитину до життя, треба дати певну систему знань,
умінь і навиків – це дають учителі. Культуру взаємостосунків дитина приносить
із сім’ї.
Утвердитись в житті може тільки активна дитина.
Ростіть людину дії, вчинків. Бездіяльність атрофує мозок і м’язи, закриває всі
шляхи для реалізації вродженого бажання творити.
Дозволяйте дитині ризикувати. Тоді прийде
сміливість, уміння швидко орієнтуватися, приймати самостійні рішення.
Правильно виховувати може лише та людина, яка знає
свою дитину, розуміє, відчуває її настрій, орієнтується в інтересах, цінностях,
звичках, здібностях.
Не орієнтуйтесь навіть найздібнішу дитину на
винятковість.
Не формуйте "зручну” дитину - слухняну, покірну, а виховуйте дитину, яка
живе своїми думками і чужими почуттями, самостійну, чуйну, тактовну і активну.
Не використовуйте в своїй практиці вислів: "Роби, бо
я так звелів”. Замініть на іншу: "Роби,
бо цього не зробити не можна”. Дитина повинна звикнути до вимог розумних,
необхідних.
Штучно не прискорюйте розвиток своєї дитини. Прийде час – і дитина
сама вимагатиме більшого.
Нехай накопичує досвід у темпі, який під силу її
розвиткові, хай вчиться сама розпоряджатися своїм вільним часом.
Довіряйте дитині , тоді в житті їй буде спокійніше, вона буде відвертішою, добропорядною
і комунікабельною.
Процес розвитку вимагає від усіх нас великого
терпіння. Виховуйте вимогливою любов’ю.
Будьте послідовними у своїх вимогах. Виробіть
правила-обов’язки, спокійний тон спілкування.
Ставтесь до дитини з повагою. Тоді вона буде поважати
себе та інших людей.
Не дивіться на дитину як на власність. Наша мета –
виховати людину для суспільства, для життя серед людей, а не для себе.
Ніколи не відмовляйте дитині в допомозі. Але і не
посягайте на природнє бажання дитини прожити
своє життя.
Не шукайте істину в дрібницях. Спробуйте відповісти,
чому дитина зробила саме так, що нею керує? Згадайте себе в тому ж віці, в
схожій ситуації. Можливо, виникне інше рішення.
Говоріть дитині не тільки те, чим ви не задоволені,
але й що вас радує. Не порівнюйте з іншими дітьми. Найкраще порівняння з самим
собою.
Будьте відповідальними за наслідки своїх висловів і
дій.
Ставтесь до дитини серйозно. В житті немає чернеток.
Кожен момент свого життя дитина або реалізує, або заперечує себе.
Ніколи не говоріть, що вам немає часу виховувати
власну дитину. Ми виховуємо своїм життям, поведінкою, спілкуванням з іншими
людьми, ставленням до праці, до людей. Виховуємо своєю присутністю і
відсутністю.
Ростіть щасливу людину. Щастя – це процес досягнення
одних цілей і планування інших, безперервне самовдосконалення