Колись ми всі говорили однією мовою. Розуміли один одного і нам не був потрібен хороший фахівець - перекладач. Згідно з Біблійними текстами поділ мов відбувся в регіоні, який був названий Вавилон.
Зараз на нашій планеті за оцінками фахівців всесвітньої організації ЮНЕСКО налічується близько 6-ти тисяч мов, причому половина з них перебуває під прямою загрозою зникнення. Добре це чи погано - не можна сказати напевно, проте абсолютно точно можна стверджувати, що окрема, самостійна мова - це своєрідний носій цілком певних традицій та культурної спадщини, що в свою чергу вказує на конкретну цінність, яку вона може представляти хоча б з точки зору історичної аналітики.
У 1999-му році, за даними проекту DilovaMova.com, на 30-й сесії Генеральної конференції Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури, було прийнято рішення заснувати Міжнародний день рідної мови. Датою щорічного свята вибрано 21-е лютого. Це всесвітнє свято було засноване з метою сприяння багатому культурному та мовному різноманіттю. Збереження багатомовності дає можливість зберегти не тільки унікальний погляд на нашу тисячолітню історію і культуру, але й виробити найбільш широкі підходи у сфері взаєморозуміння і людяності, які все ще продовжують зберігати в собі ряд проблем, вирішення яких видається складним завданням.
Зроблені кроки по збереженню і поширенню рідних мов на практиці показали, що це активно служить зміцненню солідарності і терпимості, розширенню взаєморозуміння і діалогу, що особливо цінно для нас і нашої власної, сучасної культури і традицій.
Учні нашої школи взяли активну участь в заходах до Міжнародного дня рідної мови.
21 лютого відбулися різноманітні заходи до Міжнародного дня рідної мови: квести, виразне читання поезій, перегляд відеороликів про мову, мовознавчі турніри, диктант «єдності» «Рідна мова», фестиваль «Рідна мова моя поетична й писемна», «Український гравікон». Ці заходи були підготовлені та проведені вчителем української мови та літератури Мирончук Ніною Яківною спільно з лідерами учнівського самоврядування 8-го, 10-го класів.
Заходи пройшли весело, емоційно, пізнавально.
Діти виконували завдання, пов'язані з українською мовою та літературою, фольклором нашого народу, розгадували ребуси, філворди, змагались між командами, дізнавались про особливості написання різних слів та ставили в них наголоси.
Для учнів початкових класів була організована захоплююча гра. Діти розповідали вірші, відгадували загадки, розгадували ребуси, дізналися ще більше цікавого про мову. Гра пройшла емоційно. Учні мали змогу перевірити знання з рідної мови.
|