Виховна робота
Завдання виховання: • формування особистості-патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях; • виховання особистості демократичного світогляду і культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу; • забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів; • формування покоління, яке здатне навчитися вподовж життя; • створення і розвиток цінностей громадянського суспільства; • відхід у вихованні від орієнтації на "середнього” учня (вихованця); • формування в учнів національної свідомості, людської гідності; • формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення їхнього фізичного і психічного здоров’я; розвиток у дітей та молоді творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей здібностей, підтримка обдарованих дітей та молоді. Принципи виховання: (Концепція національного виховання). • єдність національного і загальнолюдського виховання; • культуропровідність виховання; • демократизація виховання; • гуманізація виховання; • безперервність і наступність виховання; • єдність навчання й виховання; • диференціація та індивідуалізація виховного процесу; • гармонізація родинного й суспільного виховання; • особистісно-орієнтований підхід у вихованні. Основні напрями виховання: • громадянське виховання; • правове виховання; • моральне виховання; • художньо-естетична освіта і виховання особистості; • екологічне виховання; • трудове виховання; • статеве виховання і підготовка до сімейного життя; • формування наукового світогляду. Вибір методів виховання залежить від: • вікових та індивідуальних особливостей школярів; • рівня розвитку дитячого колективу; • поєднання методів формування свідомості і поведінки; • ефективності самих методів; Основні групи методів виховання: 1. Методи формування свідомості: роз’яснення, бесіда, лекція, диспут, приклад; 2. Методи формування суспільної поведінки: педагогічна вимога. Громадська думка, доручення, створення виховуючих ситуацій. 3. Методи стимулювання діяльності та поведінки: змагання, заохочення, покарання. 4. Методи контролю та аналізу ефективності виховання. Форми організації виховання: • масові: читацька конференція, тематичний вечір, літературна вікторина тощо; • групові або гурткові: політична інформація, година класного керівника, випуск шкільної газети, робота з періодичною пресою, радіо і телепередачі тощо; • індивідуальні: позакласне читання, гра на музичних інструментах, малювання, колекціонування.
|